Σπιτικό χωριάτικο φύλλο για πίτα


Με αυτό το ζυμάρι, το πιο απλό του κόσμου όλου, γίνονται οι εξαίσιες πίτες της ελληνικής κουζίνας. Εγχειρίδιο αρχάριου στο άνοιγμα φύλλου για πίτα.

Άκου να δεις τώρα πώς έχουν τα πράγματα. Δεν είμαι κανένας εξπέρ της βέργας… όταν έχω δει τη μάνα μου να ανοίγει το φύλλο και αυτό να απλώνει σαν σεντόνι στο κέντρο του ποδοσφαιρικού γηπέδου. Όταν έχω δοκιμάσει το πάνλεπτο, τραγανό φύλλο της θεία Τούλας, τότε σίγουρα δεν θα αποκαλέσω τον εαυτό μου αυθεντία.

Εκείνο όμως που συνειδητοποιώ όσο ασχολούμαι με τη μαγειρική είναι πως όλα τα πράγματα χρειάζονται εξάσκηση, τριβή και ότι η συνήθεια στη μαγειρική – αν δεν περιορίζεται σε βαριεστημένη συνήθεια – είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για να πετύχει κάθε συνταγή.

Μπάλες ζύμης για χωριάτικο φύλλο
Μπάλες ζύμης για χωριάτικο φύλλο

Γενικά απεχθάνομαι τις εύκολες λύσεις. Μου τη δίνει δηλαδή να λέω πως μαγείρεψα ένα παστίτσιο φερ’ ειπείν και να έχω έτοιμη μπεσαμέλ. Να στήνω ένα λαχταριστώ εκμέκ και η κρέμα ζαχαροπλαστικής να έχει βγει από φακελάκι. Αντιλαμβάνομαι την πρακτικότητα του θέματος, αλλά μου χαλάει όλη τη δημιουργία. Στο φύλλο, αν δεν μιλάμε για κρούστας που, εξ όσων γνωρίζω στο σπίτι είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει (αν έχετε τρόπο είμαι εδώ να τον ακούσω), χρειάζεται απλά λίγη εξάσκηση.

Οι συνταγές του Cookle με χωριάτικο φύλλο για πίτα

Τελευταία φορά εδώ στο Cookle άνοιξα φύλλο για την γλυκιά κολοκυθόπιτα. Με την ίδια συνταγή όμως έχουμε δείξει αλμυρή κολοκυθόπιτα, χορτόπιτα, στριφτή πατατόπιτα και πολλές άλλες συνταγές.

Να πως μόνο πως κάθε φορά το ζυμάρι θα συμπεριφέρεται λίγο διαφορετικά και από την μία προσπάθεια στην άλλη, θα βρεις τον τρόπο το ζυμάρι να γίνει λεπτό φύλλο. Στην πατατόπιτα ας πούμε ήταν λίγο πιο παχύ, γιατί ήταν και η πρώτη μου σχεδόν απόπειρα. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα, θα το δεις, είναι πάντοτε «σκάλες» ανώτερο, που λέει και ένας μπάρμπας μου.

Μπιλιάρδο με ζύμη φύλλου για πίτα

Υλικά

450 grαλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 ποτήριελαιόλαδο
1 πρέζα αλάτι
2 κουταλιέςλευκό ξίδι
1 ποτήριχλιαρό νερό

Εκτέλεση

  1. Βάζουμε το αλεύρι και το αλάτι σε μια λεκάνη. Κάνουμε μια λακκούβα στη μέση και προσθέτουμε το λάδι και το ξύδι.
  2. Ανακατεύουμε με τα χέρια μας να ενωθούν τα υλικά και προσθέτουμε σταδιακά το νερό, τόσο, όσο χρειάζεται για να ξεκολλά η ζύμη από τα χέρια.
  3. Σκεπάζουμε καλά και αφήνουμε στο ψυγείο από βραδύς πριν ανοίξουμε το φύλλο

Βίντεο: Πώς θα ανοίξεις το φύλλο για πίτα

Έχουμε αναρτήσει παλιότερα ένα βίντεο που θα σου δείξει πως ανοίγουμε το ζυμάρι σε φύλλο. Όσο και να το περιγράψω, η εικόνα μιλάει καλύτερα από μόνη της.

Μαγιονέζα σπιτική με λεμόνι


Καμιά φορά – μη σου πω πάντα – το μεγαλείο βρίσκεται στην απλότητα. Μία από τις πιο διάσημες σος στον κόσμο παρασκευάζεται από τρία, τέσσερα υλικά και μέχρι να πεις κύμινο. Φτιάχνουμε λοιπόν μαγιονέζα με ελαφρώς λεμονάτη γεύση με ολόφρεσκα αυγά κατ’ ευθείαν από το χωριό. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ξεκινώντας να γράψω για τη μαγιονέζα και…

Σπιτική μαρμελάδα φράουλα


Η εποχή είναι ιδανική για να βρεις ώριμες, μυρωδάτες φράουλες για γλυκό. Τις είδαμε στη λαϊκή και μας «καλούσαν» να φτιάξουμε σπιτική μαρμελάδα με ολόκληρα κομμάτια φρούτου… Η εποχή της φράουλας φτάνει προς το τέλος της και είπαμε να κρατήσουμε λίγη από τη μυρωδιά και τη γεύση της για το καλοκαίρι. Αυτή την περίοδο είναι…

2 σκέψεις σχετικά με το “Σπιτικό χωριάτικο φύλλο για πίτα

Άφησε σχόλια και παρατηρήσεις