Πιάτο με κανελόνια γεμιστά με κιμά

Κανελόνια γεμιστά με κιμά


Κλασική συνταγή, για αγαπημένα ζυμαρικά, τα οποία ομολογώ δοκιμάζω για πρώτη φορά να βάλω στο φούρνο.

Ας ξεκινήσουμε από μια υπόσχεση – επισήμανση, για όσους δεν με γνωρίζουν! Δεν είμαι επαγγελματίας μάγειρας! Νομίζω αυτό είναι προφανές και στις συνταγές μου, αλλά και στον τρόπο που διαχειρίζομαι το εν λόγω μπλογκ. Τούτου δοθέντος λοιπόν (πως το μιλάω έτσι το ελληνικό) πρέπει να γνωρίζετε πως είναι πιθανό οι τεχνικές μου, αλλά και ο τρόπους που μαγειρεύω να είναι ανορθόδοξες.

Κανελόνια γεμιστά με κιμά
Κανελόνια γεμιστά με κιμά

Σε κάθε περίπτωση, ό, τι αναρτώ είναι αυτό που βλέπετε – καθώς μια εικόνα χίλιες λέξεις – και δεν θα ανέβει αν πρόκειται για παταγώδη αποτυχία (έχει συμβεί άπειρες φορές, οι καταπληκτικότερες ιδέες μου να μην βγουν και έτσι δεν θα τις δείτε ποτέ, ώσπου να τις επαναλάβω).

Η συνταγή για κανελόνια με κιμά

Ας πάμε λοιπόν στα κανελόνια, τα οποία δεν έχω μαγειρέψει ξανά λοιπόν. Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα απολαυστικό, τουλάχιστον για εμένα που λατρεύω τον μαϊντανό στην κόκκινη σάλτσα και μπόλικο τυρί στα μακαρόνια μου. Ωστόσο, θαρρώ πως λίγο παραπάνω σάλτσα στον κιμά, αλλά και μια ιδέα τριμμένη φέτα θα απογείωνε τη γεύση ακόμη περισσότερο.

Πυρέξ με κανελόνια γεμιστά με κιμά
Πυρέξ με κανελόνια γεμιστά με κιμά

Η υπόσχεση ωστόσο που έδωσα στην εαυτό μου λέει πως στον κόσμο του φαίνεσθαι των social media (που έχουν βαλθεί να μου κάνουν τη ζωή πατίνι, καθώς παλεύω μια βδομάδα να ποστάρω στο Facebook τις συνταγές μου και δεν μπορώ), εγώ θα ανεβάζω όλες μου τις προσπάθειες, ακόμη κι αν την επόμενη φορά (εδώ είμαστε) θα έκανα κι άλλες προσθήκες στη συνταγή.

Κανελόνια γεμιστά με κιμά, σε σάλτσα τομάτα, μαϊντανό και λιωμένο τυρί
Κανελόνια γεμιστά με κιμά, σε σάλτσα τομάτα, μαϊντανό και λιωμένο τυρί

Παρένθεση εδώ, υπάρχει μια εξαιρετική συνταγή μου για μπακλαβά, την οποία συνέλαβα, εκτέλεσα και έψησα ολομόναχος που μένει στα συρτάρια για καιρό, γιατί δεν έχω κάνει την κατάλληλη φωτογράφηση.

Υλικά

1 πακέτο (500 γρ)κανελόνια
1/2 κιλόκιμάς μοσχαρίσιος
1 κουταλιά πελτές τομάτας
1 μεγάλοκρεμμύδι ξερό
3 σκελίδεςσκόρδο
1 πρέζακύμινο
1 πρέζακανέλα
2-3 σταγόνεςταμπάσκο
1 κονσέρβα (400γρ)τοματάκια κονκασέ
1/2 φλιτζάνι του καφέελαιόλαδο
1/2 ματσάκιμαϊντανός
200 γρτριμμένο ρεγκάτο

Εκτέλεση

  1. Σοτάρουμε τον κιμά σε σκεύος που έχει κάψει καλά, σπάζοντάς τον καλά με μια ξύλινη κουτάλα
  2. Προσθέτουμε το κρεμμύδι και μια σκελίδα σκόρδο και συνεχίζουμε το σοτάρισμα να μαλακώσουν. Προσθέτουμε κύμινο και κανέλα.
  3. Ρίχνουμε μια κουταλιά πελτέ και καίμε στον πάτο του σκεύους, το ταμπάσκο, συμπληρώνουμε λίγο νερό (ή και χυμό τομάτας) – περίπου 1/2 ποτήρι, αλατοπιπερώνουμε και αφήνουμε τον κιμά να πάρει βράση για 30′ λεπτά. Αφήνουμε να κρυώσει καλά
  4. Γεμίζουμε τα κανελόνια με τον κιμά (αυτά που αγόρασα δεν χρειάζονταν να τα προβράσουμε)
  5. Παράλληλα, βάζουμε το σκεύος πάλι στη φωτιά με το ελαιόλαδο, προσθέτουμε το υπόλοιπο σκόρδο να δώσει άρωμα και ρίχνουμε την τομάτα, χαμηλώνουμε και αφήνουμε τη σάλτσα να πάρει βράση. Αλατίζουμε ελαφρά
  6. Στρώνουμε τα λαζάνια σε πυρέξ να είναι στριμωχτά το ένα με το άλλο. Περιχύνουμε με τη σάλτσα τομάτα. Ψιλοκόβουμε τον μαϊντανό και πασπαλίζουμε πάνω από την τομάτα. Τέλος σκεπάζουμε τα λαζάνια με το τριμμένο τυρί
  7. Σκεπάζουμε το πυρέξ με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε στο φούρνο για 25′ λεπτά στον αέρα, στους 180 βαθμούς. Αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ψήνουμε για 10 λεπτά ακόμη.
Κανελόνια γεμιστά με κιμά
Κανελόνια γεμιστά με κιμά
Tip no. 1: Μπορείς να προσθέσεις στον κιμά, αφού ψηθεί και όσο είναι ζεστός λίγη φέτα τριμμένη και έξτρα κίτρινο τυρί
Tip no. 2: Δοκίμασε να κάνεις τη σάλτσα με χυμό τομάτας και να προσθέσεις τον μαϊντανο τα τελευταία λεπτά του βρασμού, αν δεν θέλεις να νιώθεις τα φυλλαράκια του στο δάγκωμα.

Κοτόπουλο αλά κρεμ με μακαρόνια


Το ξέρω είναι καλοκαίρι και θα έπρεπε τα φαγητά που τρώμε να είναι λίγο πιο light σε θερμίδες αλλά μερικές φορές το θες και το παχυντικό σου, ε δεν το θες??? Ήθελα λοιπόν να κάνω το τραπέζι σε δυο πολύ καλές μου φίλες γιατί θα έφευγαν για διακοπές και επειδή εγώ διακοπές δεν με βλέπω…

Άφησε σχόλια και παρατηρήσεις